メットライフ生命、グループ初となる「CSR月間」を実施
[16/11/17]
提供元:PRTIMES
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児童養護施設の子どもや若者の支援を目指し、全国で社員がボランティア
メットライフ生命保険株式会社(代表執行役 会長 社長 サシン・N・シャー)は、10月の1か月間、全世界のメットライフで初となる「CSR月間」を実施しました。全国で3,847人の社員およびその家族・代理店が、子どもや若者の支援*1を目的とするボランティア活動に参加しました。今後、この参加人数に応じて会社が合計3,847,000円を社会的養護下にある子どもたちの支援を行う特定非営利活動法人Living in Peace*2 (以下LIP)に寄付します。
CSR月間では、主要な活動として、全国チャリティ清掃活動を行い、全社員の約4割となる3,163人の社員、家族38名、代理店555名が、社長をはじめとるする役員とともにこの活動に参加しました。また、日本の子どもたちを取り巻く環境について理解を深めるために、LIP代表の慎泰俊氏によるランチ勉強会とCSR月間特設ウェブサイト上での特別連載を展開し、91名の社員がランチ勉強会に参加しました。
寄付金は、児童養護施設等を卒業した子どもたちが大学や専門学校に進む際に給付型奨学金として全額活用され、在学中の住宅費に充当されます。具体的には、進学する子ども3名の支援に繋がります。
メットライフ生命 代表執行役 会長 社長 サシン・N・シャーは次のように述べています。「社会がかつてない速さで変化を遂げる中、責任ある企業として私たちの役割は、お客さまに商品やサービスを提供するのみにとどまらず、地域社会と協働し人々が人生の「もっと」をかなえることを応援していくことにあります。私たちのとる行動一つ一つによって、より支援を必要とする子どもたちが高等教育の機会を享受することにつながり、子どもたちの人生に変化をもたらすことができると信じています。今回初となるこのCSR月間に多くの社員が参加したことを大変嬉しく思います。そして、メットライフ生命は、来年もこの取り組みを継続していきます」
*1メットライフ生命は、「ファイナンシャル・インクルージョン」を中心に、「子ども・若者の自立支援」、「地域社会貢献」の3つのテーマを掲げてCSR活動を展開しています。
*2国内の児童養護施設等における養育環境向上と、児童のキャリア形成支援に取り組んでいる。2007年の創設以来「すべての子どもに、チャンスを。」を合言葉に、児童養護施設等の建て替え支援や、施設卒業生向け奨学金の提供を行っている。
メットライフ生命について
メットライフ生命は、日本初の外資系生命保険会社として1973年に営業を開始し、多様な販売チャネルを通して、個人・法人のお客さまに革新的かつ幅広いリスクに対応できる商品を提供してまいりました。現在は日本法人「メットライフ生命保険株式会社」として、お客さまに常に寄り添い、お客さま自らが自信を持って最適な保障を選ぶお手伝いをし続けることに努めています。
以上
MetLife Japan Successfully Completes Inaugural CSR Month
Nationwide volunteering efforts to support children under social care
Tokyo, November 17, 2016 – MetLife Insurance K.K. (“MetLife Japan”) held its inaugural “CSR Month” during October. The month long initiative which is a global first, saw 3,847 people including our associates, their family, and independent agents participate in various volunteering initiatives in support of children and young adults under social care*1. MetLife Japan will be donating a sum of JPY 3,847,000, which is calculated in accordance with the number of participants at various events during the month. The recipient of the donation will be Living in Peace*2 (hereinafter referred to as “LIP”), a nonprofit organization which provides assistance to children under social care across Japan.
Highlights of the month include Nationwide Street Cleanup for Charity, where 3,163 associates (nearly 40% of our workforce), 38 family members and 555 independent agents across Japan participated locally, along with our executive officers including President Sachin N. Shah. Lunch & Learn sessions which engaged 91 associates and featured articles on the CSR Month special website, both contributed by LIP’s Representative Director Taejun Shin to learn about the environment surrounding children in Japan, were the other major initiatives during the month.
Donation funds will be used to provide grants for children leaving the children’s homes to go to university or technical school to cover their housing expenses. Specific donations will be made to three children (as they pursue higher education .
Sachin N. Shah, Representative Statutory Executive Officer, Chairman, and President of MetLife Japan, commented: “In this ever-changing society, our role as a responsible company is not limited to serving our customers only. Our obligation is to partner with our local communities and help all people pursue more from life. We believe that every action we take will make a difference to children’s lives who are disadvantaged and deserve more opportunities for education. I am proud to have seen so many associates join this first CSR campaign, and look forward to this event next year.”
*1: MetLife Japan has been expanding upon CSR activities under the three focus areas of Financial Inclusion (our primary focus), Youth Empowerment , and Community Development.
*2: An organization supporting to improve nurturing environments at children’s homes, etc. across Japan along with the formulation of the future careers of children. With the tagline of “Every Child Deserves a Chance”, the organization has been providing support for the rebuilding of children’s homes, etc. and has provided student grants for those who have left homes since its establishment in 2007.
---END---
About MetLife Insurance K.K.
Established in 1973, MetLife Japan operates diverse distribution channels such as captive sales agents, insurance agents, direct marketing and financial institutions. The company provides a broad range of products including life, accident & health and asset formation products to individuals and institutional customers enabling them to prepare against financial risks.
[画像: http://prtimes.jp/i/5541/106/resize/d5541-106-973890-0.jpg ]
メットライフ生命保険株式会社(代表執行役 会長 社長 サシン・N・シャー)は、10月の1か月間、全世界のメットライフで初となる「CSR月間」を実施しました。全国で3,847人の社員およびその家族・代理店が、子どもや若者の支援*1を目的とするボランティア活動に参加しました。今後、この参加人数に応じて会社が合計3,847,000円を社会的養護下にある子どもたちの支援を行う特定非営利活動法人Living in Peace*2 (以下LIP)に寄付します。
CSR月間では、主要な活動として、全国チャリティ清掃活動を行い、全社員の約4割となる3,163人の社員、家族38名、代理店555名が、社長をはじめとるする役員とともにこの活動に参加しました。また、日本の子どもたちを取り巻く環境について理解を深めるために、LIP代表の慎泰俊氏によるランチ勉強会とCSR月間特設ウェブサイト上での特別連載を展開し、91名の社員がランチ勉強会に参加しました。
寄付金は、児童養護施設等を卒業した子どもたちが大学や専門学校に進む際に給付型奨学金として全額活用され、在学中の住宅費に充当されます。具体的には、進学する子ども3名の支援に繋がります。
メットライフ生命 代表執行役 会長 社長 サシン・N・シャーは次のように述べています。「社会がかつてない速さで変化を遂げる中、責任ある企業として私たちの役割は、お客さまに商品やサービスを提供するのみにとどまらず、地域社会と協働し人々が人生の「もっと」をかなえることを応援していくことにあります。私たちのとる行動一つ一つによって、より支援を必要とする子どもたちが高等教育の機会を享受することにつながり、子どもたちの人生に変化をもたらすことができると信じています。今回初となるこのCSR月間に多くの社員が参加したことを大変嬉しく思います。そして、メットライフ生命は、来年もこの取り組みを継続していきます」
*1メットライフ生命は、「ファイナンシャル・インクルージョン」を中心に、「子ども・若者の自立支援」、「地域社会貢献」の3つのテーマを掲げてCSR活動を展開しています。
*2国内の児童養護施設等における養育環境向上と、児童のキャリア形成支援に取り組んでいる。2007年の創設以来「すべての子どもに、チャンスを。」を合言葉に、児童養護施設等の建て替え支援や、施設卒業生向け奨学金の提供を行っている。
メットライフ生命について
メットライフ生命は、日本初の外資系生命保険会社として1973年に営業を開始し、多様な販売チャネルを通して、個人・法人のお客さまに革新的かつ幅広いリスクに対応できる商品を提供してまいりました。現在は日本法人「メットライフ生命保険株式会社」として、お客さまに常に寄り添い、お客さま自らが自信を持って最適な保障を選ぶお手伝いをし続けることに努めています。
以上
MetLife Japan Successfully Completes Inaugural CSR Month
Nationwide volunteering efforts to support children under social care
Tokyo, November 17, 2016 – MetLife Insurance K.K. (“MetLife Japan”) held its inaugural “CSR Month” during October. The month long initiative which is a global first, saw 3,847 people including our associates, their family, and independent agents participate in various volunteering initiatives in support of children and young adults under social care*1. MetLife Japan will be donating a sum of JPY 3,847,000, which is calculated in accordance with the number of participants at various events during the month. The recipient of the donation will be Living in Peace*2 (hereinafter referred to as “LIP”), a nonprofit organization which provides assistance to children under social care across Japan.
Highlights of the month include Nationwide Street Cleanup for Charity, where 3,163 associates (nearly 40% of our workforce), 38 family members and 555 independent agents across Japan participated locally, along with our executive officers including President Sachin N. Shah. Lunch & Learn sessions which engaged 91 associates and featured articles on the CSR Month special website, both contributed by LIP’s Representative Director Taejun Shin to learn about the environment surrounding children in Japan, were the other major initiatives during the month.
Donation funds will be used to provide grants for children leaving the children’s homes to go to university or technical school to cover their housing expenses. Specific donations will be made to three children (as they pursue higher education .
Sachin N. Shah, Representative Statutory Executive Officer, Chairman, and President of MetLife Japan, commented: “In this ever-changing society, our role as a responsible company is not limited to serving our customers only. Our obligation is to partner with our local communities and help all people pursue more from life. We believe that every action we take will make a difference to children’s lives who are disadvantaged and deserve more opportunities for education. I am proud to have seen so many associates join this first CSR campaign, and look forward to this event next year.”
*1: MetLife Japan has been expanding upon CSR activities under the three focus areas of Financial Inclusion (our primary focus), Youth Empowerment , and Community Development.
*2: An organization supporting to improve nurturing environments at children’s homes, etc. across Japan along with the formulation of the future careers of children. With the tagline of “Every Child Deserves a Chance”, the organization has been providing support for the rebuilding of children’s homes, etc. and has provided student grants for those who have left homes since its establishment in 2007.
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About MetLife Insurance K.K.
Established in 1973, MetLife Japan operates diverse distribution channels such as captive sales agents, insurance agents, direct marketing and financial institutions. The company provides a broad range of products including life, accident & health and asset formation products to individuals and institutional customers enabling them to prepare against financial risks.
[画像: http://prtimes.jp/i/5541/106/resize/d5541-106-973890-0.jpg ]










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